AHLAN WASAHLAN


Saturday, February 6, 2010

::tot yang mantop::

assalamualaikum sahabat sekalian.. :)

agak lama blog ini tidak di 'upgrade' kan.. hehe mohon maaf kerana mengambil masa yang agak lama untuk menulis didalam blog ini.. bukannya apa.. cuma memerlukan masa untuk berfikir sejenak dan merenung kembali apa matlamat sebenar yang KPRSUSM bawa.. setiapa bait kata ini perlulah diperhalusi dan mudah untuk difahami.. insyaAllah.. saya akan cuba dan buat yang terbaik untuk memberi penjelasan yang sebaik mungkin..

pada 30 dan 31 Januari 2010 yang lalu.. seramai 10 org pelajar perempuan dan 2 org pelajar lelaki telah mengikuti program Training of Trainers.. walaupun, tidak mencapai sasaran tetapi kami sangat bersyukur.. Alhamdulillah.. semuanya berjalan dengan lancar..

di sana, kami mengenal apa itu pentingnya sesebuah organisasi yang teratur.. kemudiannya, kami di ajar untuk menjadi seorang 'jurulatih' yang mantop.. emm sememangnya, diri kita tidak akan pernah berhenti dari belajar, mengajar dan diajar.. banyak perkara yang mungkin

  1. kita tahu, orang lain tidak tahu

  2. orang lain tahu, kita tidak tahu

  3. kita tidak tahu, orang lain pun tidak tahu
jadi kawan-kawan sekalian, persiapkanlah diri anda dengan segala ilmu yang tiba.. jangan mudah menyerah.. mungkin di situ, akan muncul suatu hikmah atau keajaiban yang HANYA ALLAH YANG TAHU... siapalah kita untuk menidakkan kuasaNya yang Maha Besar..


selain itu, kami juga diajar untuk menjalinkan hubungan yang erat antara ahli.. kerana, di situlah akan terbentuknya jalinan ukhwah yang mampu menggerakkan sesuatu organisasi mencapai tahap yang cemerlang, gemilang dan terbilang..sebab itulah, kita perlukan INDUKSI..

sebelum saya mengundurkan diri, ada sedikit bingkisan buat tatatapan anda semua...

...keyakinan kepada Allah ibarat
air kedamaian yang tidak pernah kering
menjadikan seorang muslim tetap tegar
di saat orang lain berguguran dan
tetap tenang di saat orang lain ketakutan
biar rebah, jangan berubah
biar terbuang, terus berjuang
ujian adalah tarbiyah dari Allah
semakin dekat bahtera kita kepadaNya
semakin hebat taufan melanda
hari ini adalah peluang
esok adalah harapan...

akhir kalam,

"Hidup Biar Berjasa"

No comments: